Profilácia MŠ
Plán environmentálnej výchovy
MESIAC |
PODOBLASŤ |
AKTIVITA |
VZDELÁVACIA OBLASŤ |
SEPTEMBER 22. 09. Európsky deň bez áut |
Sezónne aktivity |
„Bezpečne na kolobežke“ · orientácia v priestore · pohotovo reagovať · dodržiavanie daných pravidiel |
Zdravie a pohyb
|
Výtvarné činnosti s tvarom v priestore |
„Plody jesene“ · prezentovať tvorivou aktivitou zručnosť a fantáziu pri vytváraní námetov z prírodnín |
Umenie a kultúra |
|
OKTÓBER 04. 10. Svetový deň zvierat
16. 10. Svetový deň výživy |
Živočíchy |
„Kde žijú“ · triedenie a kategorizácia zvierat · poznávanie s vytváraním albumu |
Človek a príroda |
Zdravie a zdravý životný štýl |
„Cesta za zdravím“ · význam pohybu pre zdravie |
Zdravie a pohyb |
|
NOVEMBER |
Výtvarné činnosti s farbou |
„Chránime svoje okolie · vyjadriť tvorbou plagátu zistené záporné prejavy ľudí v prírode a okolí · tvoriť pravidlá správania a konania so zameraním chrániť prírodu |
Umenie a kultúra (výtvarná výchova) |
DECEMBER |
Živočíchy |
„Nedáme im zahynúť“ · prikrmovať vtákov v zimnom období, výroba rôznych námetov pre kŕmenie vtáctva |
Človek a príroda |
Užívateľské zručnosti |
„Domček pre vtáčiky“ · konštruovanie, skladanie a pomoc pri tvorbe krmítok |
Človek a svet práce |
|
JANUÁR |
Prírodné javy |
„Ľadové kráľovstvo“ · všímať si vlastnosti prírodných javov – ľad, cencúle, mráz, metelica – topenie a tuhnutie · aktivity a experimenty · pozorovať zimnú prírodu, stôp v snehu, snehové vločky |
Človek a príroda |
FEBRUÁR |
Rastliny
Prírodné javy |
„Prebudené semienko“ · poznávanie životných prejavov rastlín (klíčenie, rozmnožovanie rastlín) · aktivity a experimenty „Energia a svetlo“ · poznávania využiitia a nebezpečia a prírodných a umelých zdrojov
|
Človek a príroda
Človek a príroda |
MAREC 20. 03. Svetový deň vody |
Vnímanie prírody |
„Náučný chodník – Veľký vrch“ · pochod danou vytýčenou trasou so spoznávaním rastlín a živočíchov v danom ekosystéme |
Človek a príroda
|
Neživá príroda |
„Voda okolo nás“ · poznávanie významu rieky Váh, ale aj jej nebezpečenstvo · čistenie studničky, fotenie negatívnych prejavov ľudí v danej lokalite |
Človek a príroda |
|
APRÍL 22. 04. Svetový deň Zeme + Bylinková záhrada |
Porozumenie implicitného významu textu |
„Zvieratká žalujú“ · rozprávanie zážitku z počutého príbehu s navrhovaním riešenia a pravidiel čistoty lesov |
Jazyk a komunikácia
|
Užívateľské zručnosti |
„Malí záhradkári“ · realizovanie výsadby zeleninových a bylinkových hriadok a starostlivosť o ne |
Človek a svet práce |
|
MÁJ |
Živočíchy |
„Živočíchy z rybníka“ · pozorovanie a poznávanie podmienok života a prostredia daných živočíchov |
Človek a príroda
|
Rastliny |
„Babka bylinkárka“ · hľadanie a poznávanie prírodných rastlín so zameraním na úžitok pre človeka |
Človek a príroda |
|
JÚN |
Vnímanie prírody |
„Tajomstvá prírody“ · realizácia športovo-vedomostnej súťaže so zameraním na uplatnenie poznatkov z oblasti živej a neživej prírody |
Človek a príroda |